online marketing

4 vormen van online marketing

Door de jaren heen is online marketing steeds belangrijker geworden. Niet zo vreemd, want steeds meer consumenten gaan via het internet op zoek naar producten en diensten. Om deze potentiële klanten voor jouw bedrijf te kunnen winnen, zul je jouw marketing ook online moeten toepassen. Hier zijn verschillende disciplines in te onderscheiden. Welke dit zijn, behandelen wij in deze blog. De specialisten van B&S Media vertellen je meer.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Het is een lang woord, maar vormt toch een belangrijke basis voor de online marketing. Wie op internet succesvol wil zijn, moet goed gevonden worden in zoekmachines, zoals: Google. Door je met SEO bezig te houden, richt je jouw website zo in dat deze hoog in de resultaten getoond kan worden. Hierbij wordt er gekeken naar techniek, content en autoriteit.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Een goede positie binnen Google is fijn, maar niet heiligmakend. Vaak worden er namelijk ook advertenties boven de organische zoekresultaten getoond. Om hier tussen te kunnen komen, moet je een account aanmaken bij Google Ads. Dit is het advertentieprogramma van Google. Door passende uitingen te ontwerpen, jouw website te optimaliseren en relevante biedingen te doen kom je zo bovenaan in de zoekmachine. Ook kun je op andere websites adverteren, zoals: YouTube en Nu.nl.

Social Media

Een plek waar veel internetgebruikers te vinden zijn, is social media. Denk aan grote namen, zoals: Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Door op deze kanalen te adverteren of berichten te plaatsen, kun je jouw doelgroep heel makkelijk bereiken. En dat vaak op een hele relaxte manier. Door regelmatig jouw gezicht te laten zien, kun je een grote community rond jouw bedrijf ontwikkelen. En daarmee een grote groep aan loyale klanten.

E-mailmarketing

Wie heeft zich niet voor online nieuwsbrieven aangemeld? Voor het laatste nieuws op grote branchesites tot een update van een bedrijf waar je zaken mee doet. Internetgebruikers laten massaal hun e-mailadressen achter. Doe daar dan ook wat mee! Door regelmatig een goed verzorgde nieuwsbrief de deur uit te sturen, blijf je in iemands hoofd rondhangen. De kans op een goede relatie en eventuele herhaalaankopen is dan groot.